Szkolenia roczne
Szkolenie prowadzi dr Marc Peignier, członek Rady Naukowej Mediprevent
Pierwszy moduł szkolenia jest kierowany do lekarzy i dietetyków.
Program szkolenia obejmuje wprowadzenie do Profilaktycznych Bilansów Biologicznych PBB, zapoznanie się z pojęciem normy w medycynie zapobiegawczej, pojęciem optymalnego poziomu zdrowia, percentyle i pojęcie profilu, krzywa Gaussa, miejsce badań laboratoryjnych w konsultacji pacjenta.
Lekarz i dietetyk zapozna się z fizjologię kwasów tłuszczowych, obrony przeciwrodnikowej, stresu oksydacyjnego oraz nowych czynników ryzyka sercowo-naczyniowego. Zapozna się z biomarkerami oceny równowagi fizjologicznej w tych obszarach. Pozna zastosowanie różnych badań biologicznych w zakresie zdrowia i żywienia z uświadomieniem ich ograniczeń. Nauczy się dokonywać syntezy wielu różnorodnych informacji biologicznych na potrzeby profilaktyki pierwotnej i wtórnej w zakresie zdrowia i odżywiania.
Po pierwszym module lekarz i dietetyk będzie mógł zlecić 4 podstawowe Bilanse Biologiczne (Profil Kwasów Tłuszczowych, Bilans Profilaktyczny Przeciwrodnikowy-stres oksydacyjny, Bilans stanu odżywienia i obrony przeciwrodnikowej, Bilans Profilaktyczny ryzyka sercowo-naczyniowego i zespołu metabolicznego), w tym 3 zasadnicze, które są najczęściej stosowane w codziennej praktyce specjalisty w dziedzinie prewencji.
Lekarz i dietetyk nauczy się jak interpretować dany Bilans Biologiczny, zapoznając jednocześnie sposoby korygowania nierównowagi za pomocą porad dietetycznych lub celowanej suplementacji w dawkach fizjologicznych w oparciu o konkretne wyniki indywidualnego pacjenta.
Dzięki nabytej wiedzy lekarz czy dietetyk będzie mógł w pełni indywidualnie podejść do swojego pacjenta, poprawić jakość konsultacji wzbudzając zaufanie pacjenta, który czuje się zrozumiany, sprawdzić i poprawić skuteczność stosowanych u pacjenta chorego terapii farmakologicznych. W profilaktyce pierwotnej z kolei będzie mógł zmniejszyć ryzyko względne zachorowania, opóźniając pojawienie się objawów chorobowych, przyczyni się do poprawy komfortu życia pacjenta, zmniejszając zaburzenia funkcjonalne pacjenta, których medycyna nie leczy z braku narzędzi.
Moduł pierwszy jest zaledwie wprowadzeniem do całościowego podejścia do pacjenta, które będzie rozszerzane i pogłębiane w trakcie kolejnych modułów.